Благовісник

Як будувати інформаційну стратегію церкви та відповідати на виклики сучасності — медіа-ретрит на Київщині

З 23 по 25 вересня на базі «Територія змін» тривав навчальний інтенсив для служителів інформаційного служіння обласних об’єднань УЦХВЄ.

Учасники з п’ятнадцяти областей вчилися будувати інформаційну стратегію своїх церков і правильно відповідати на виклики сучасної інформаційної доби. Практикувалися в редагуванні новин, вивчали нюанси фото та відеозйомки, специфіку соцмереж і сайтів, а також мали гарний час для відпочинку й спілкування.

У перший день говорили про речі стратегічні. Анатолій Козачок, перший заступник старшого єпископа УЦХВЄ, нагадав, що представляючи Церкву в медіапросторі, ми впливаємо на авторитет місцевих громад, збільшуючи їхній вплив на суспільство.

«Сьогодні Церква робить надзвичайно багато: тільки громади нашого братерства зібрали та доставили постраждалим людям близько 20 тисяч тонн допомоги (лишень уявіть — це понад 1000 фур). Ще приблизно стільки ж нами доставлено гуманітарної допомоги, що надійшла із закордону. А скільки будинків відремонтовано, скільки збудовано нових…» — сказав Анатолій Козачок. За його словами, згадані добрі справи мають вплив на суспільство, однак, коли вони супроводжуються належною інформаційною підтримкою, цей сприятливий вплив помножується в рази.

Про основні ідеї постмодернізму як панівної ідеології сучасного світу говорив Ярослав Лукасик, засновник-директор Відкритої Християнської Академії.

Як побудувати комунікаційну стратегію церков на місцях так, щоб достукатися до багатьох людей, говорила комунікаційниця фонду «Спасемо Україну» Софія Федченко.

«Триває боротьба за увагу людей. Добрі справи церков — це важіль впливу. Однак багато людей живуть в інформаційних бульбашках, і якщо там, де вони є, немає слова «Бог» і поняття «мода на добрі справи», то до цих людей дуже складно достукатися», — констатує Софія Федченко.

Щоб досягти цієї мети, християни мають стати відомими, стати авторитетними, лідерами думок у суспільстві. Саме для цього й треба комунікаційна стратегія.

Перший крок — це мета, якої ми хочемо досягнути завдяки комунікації. Наступний — вивчення аудиторії та побудова аудиторних сіток, що допоможе визначити, у який час та якими каналами (телебачення, інтернет тощо) краще подавати інформацію для тієї або іншої аудиторії.

Це також робота з подоланням стереотипів як зовнішніх («ви — сектанти, у вас виманюють гроші»), так і внутрішніх («добрі справи люблять тишу»). Важливий крок — це вихід із інформацією про діяльність Церкви на авторитетні світські інформаційні платформи: сайти, соцмережі, блоги.

Продовжив тему Микола Кулеба, ексуповноважений Президента України з прав дитини. «Ідіть і проповідуйте царство…» — це питання комунікації. Так вибудуйте свою комунікацію, щоб люди могли пізнавати Господа і йти за Ним», — закликав він учасників ретриту.

Другий та третій день ретриту був насичений практичними для медійників семінарами. Редактор сайту chve.org.ua Ірина Боровкова викладала тему «Новини — легко й упевнено!» Учасники виконували практичне завдання з редагування текстів. Фотограф і відеограф Андрій Ющак посвятив у основи та деякі секрети фото- і відеознімання для церковних медіаресурсів. Головний редактор журналу «Благовісник» Юрій Вавринюк викладав тему: «Про що писати в християнських ЗМІ?» Він торкнувся питання вибору тем, специфічних термінів та типових помилок.

Ще одна спікерка ретриту Ірина Наумець поділилася п’ятьма лайфхаками роботи з медіа. Тему «SMM для церкви» виклав Тимофій Ващишин. Директор Департаменту освіти УЦХВЄ Віктор Вознюк привідкрив «медіа кухню» проєкту «Хроніки війни», а християнська блогерка Марічка Галюк розповіла про секрети створення успішного Інстаграм-каналу.

Крім того, учасники заходу взяли учать у панельній дискусії, склали комунікаційну стратегію проєкту та мали час для відпочинку та спілкування.

Благовісник, 4,2022